Bristol zet stappen tegen kinderarmoede met een donatie aan Pelicano van 28.918,40

In 2022 lanceerde Bristol voor het eerst de 'In my shoes'-campagne, waarmee het Belgische merk extra aandacht wilde vestigen op kinderarmoede. Het succes van deze campagne leidde tot een vervolg in 2023. Bristol heeft het afgelopen jaar zich dan ook vol overgave ingezet voor de problematiek en diverse acties georganiseerd. Het financiële resultaat mag er zijn en wordt nu met veel trots geschonken aan Kinderarmoedestichting Pelicano.

Kristof De Boever (Head of Corporate Partnerships Pelicano) & Ilse Heylen (COO Bristol)

Kort voor Sinterklaas en Kerst lanceerde Bristol de 'In my Shoes'-sokkenlijn ter ondersteuning van gezinnen en kinderen in armoede. Tot op heden leverde dat €3.703,11 op. Klanten hadden gedurende december '23 ook de mogelijkheid om in alle Bristol-filialen vrijwillig te doneren, wat een indrukwekkende som opleverde van €11.010,99.

De unieke sokken zijn ook in 2024 nog steeds verkrijgbaar in diverse kleuren voor mannen, vrouwen en kinderen, en zijn niet alleen leuk om te geven en te krijgen, maar brengen ook een positieve boodschap over en ondersteunen het goede doel. Op deze manier blijft het Belgische merk kinderarmoede onder de aandacht brengen én ondersteunt het de organisatie die zich dag in dag uit hiervoor inzet, namelijk Pelicano.

"We zijn ontzettend trots dat onze campagne voor kinderen in armoede écht een verschil maakt en hen meer kansen biedt. Voor deze kinderen zijn basisbehoeften zoals warme maaltijden, dekens en nieuwe schoenen helaas niet vanzelfsprekend. Als familiewinkel vinden we het belangrijk om jaarlijks extra aandacht te besteden aan dit onderwerp, omdat kinderarmoede dichterbij is dan we vaak beseffen."
Elise Vanaudenhove - CEO bij Bristol

De sokken (4.99 euro/paar) zijn verkrijgbaar op de webshop van Bristol en in alle Bristol winkels.

Van sokken tot kerstsfeer: een jaar van liefdadigheid

Bristol stimuleert niet alleen klanten tot donaties, maar ook het management en de medewerkers dragen hun steentje bij. Met een Family & Friends Closet Sale, de verkoop van overtollig kantoormeubilair en een kerstdrink wist Bristol samen met het personeel €14.204,30 op te halen.

Gecombineerd met de opbrengst van vrijwillige donaties en de sokkencampagne, komt het totale donatiebedrag op €28.918,40.

Over Stichting Pelicano
Pelicano is de kinderarmoedestichting die in België, door haar unieke aanpak, kinderen duurzaam uit extreme armoede redt. We bieden daarbij via sociale partners ondersteuning bij de basisbehoeften van elk kind: evenwichtige (gezonde) voeding, aangepaste kledij, persoonlijke hygiëne, (para)medische verzorging, onderwijskansen en sociale vrijetijdsbesteding.

Nathalie Vriends

PR manager, MMBSY

Persberichten in je mailbox

Over Bristol

Bristol is een Belgisch familiebedrijf dat al bijna 100 jaar trendy en toegankelijke mode aanbiedt aan gezinnen met zo’n 200 winkels in Nederland en België en een webshop. De eigentijdse en kwalitatieve collecties worden ontwikkeld met liefde en respect voor de omgeving, de klanten en het milieu. Voor Bristol zijn transparantie en waardevol ondernemen belangrijke speerpunten. Ook worden goede doelen waar ze een verschil kunnen maken, volop gesteund. Sinds 2022 is dit Stichting Pelicano, een organisatie die zich inzet tegen kinderarmoede. Als familiebedrijf en winkel voor het hele gezin is het belangrijk om er voor alle gezinnen te zijn. Bristol staat voor producten die persoonlijkheid uitstralen, duurzaam én betaalbaar zijn.

bristolshop.be